Welcome to my blog

Hi, welcome to my blog. My name is Fung and I am a secondary school student.
My interests are reading books, and playing outdoor sports. My most favoured sport is football, because it consists of communication and teamwork.
This blog is for saving my school work, and posting educational videos to help myself remember work I have done. Most of it will be written work, although I will post some videos.

Inspirational Quotes

Saturday, February 4, 2012

知足長樂

Here I have what I myself consider my first well written Chinese piece of work. It talks about what makes me happy and it gives two examples of what an happy and unhappy person would do. The two examples are based on a person who is wealthy, and one that is poor - the different ways in which people think.


“知足常樂”

中國人為什麼要說知足長樂這句話呢?

我知足長樂的原因是因為我很幸福,我每一天起床的時候我問自己快不快樂。中國人會說知足長樂所以我每一天都會快樂。最普通的東西我都有:一對眼睛,鼻子,口,雙腿,雙手,每一天都有地方住,能上學,洗澡,有清水喝,衣服穿,等等。

“不知足的感覺”

我每一天起床的時候,我每一分鐘都在想東西不夠,要多一點兒,什麼都要想多一點兒。我現在已經有兩對鞋子,但我想要買多五對。我已經有一個勞斯萊斯,但我還想要多兩家法拉利。我已經吃了兩碗魚翅,我還要多三個鮑魚。為什麼我每一天多這樣想呢?為什麼我每一天都不快樂?我買了那麼多東西,我還不快樂!

讓人快樂的不一定是有錢或物質化的東西,而且也不是在上面提出的東西。讓人知足長樂的是一重心態。知足的感覺已經令我很快樂。

No comments:

Post a Comment